• Imprimeix

Més de 1.800 persones de Molins de Rei utilitzen l’eina Ekratos en la consulta sobre la remodelació de la N340

La solució tecnològica, aportada per la xarxa Catalonia SmartLab, va respondre amb èxit als reptes de participació ciutadana de l’Ajuntament del Baix Llobregat

09/03/2017 10:03
transformem_carretera

La consulta engegada per l’Ajuntament de Molins de Rei per conèixer l’opinió de la ciutadania sobre la remodelació i pacificació de la carretera N340 al seu pas pel municipi va ser tot un èxit. Més de 1.800 habitants de la ciutat del Baix Llobregat van utilitzar l’aplicació Ekratos per votar una de les tres propostes presentades pel consistori entre el 27 de febrer i el 5 març passat.

L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha manifestat que “aquest procés participatiu ens ha servit per aprendre molt i ens serà molt útil de cara al futur”. Igualment, la regidora de Participació Ciutadana, Laura Soto, s’ha mostrat molt feliç i satisfeta per com ha funcionat “un procés tan ambiciós com aquest”. Soto ha explicat que “normalment aquest tipus de processos es consideren un èxit si mobilitzen un 3% de la població i nosaltres ens hem acostat molt al 9%, per tant, hem superat totes les expectatives”. Soto ha acabat assegurant que el procés ha estat “net i rigorós”.

Els resultats de la votació han estat força ajustats imposant-se una de les propostes per tant sols 100 vots de diferència. On sí hi ha hagut una clara majoria ha estat en la via de participació utilitzada: més de 1300 vots s’han emès de forma remota, via mòbil, tauleta o ordinador, mentre que la votació presencial a l’urna digital ha rondat els 500 vots.

Tot i els diferents canals de vot disponibles, la integració del vot telemàtic i presencial en una única urna electrònica ha permès que el recompte de vot hagi estat únic i instantani en el moment de tancament del procés de votació, donant immediatesa i transparència al recompte de resultats.

Des del punt de vista tècnic, Ekratos ha complert les expectatives. No s’han produït incidències durant el procés (tret d’algun error de tipografia en la inscripció al registre de participació) i l’aplicatiu ha resistit l’afluència de votants pels tres canals de vot disponibles (mòbil, web i aplicació a l’urna virtual presencial). En quant a la gestió, el backoffice no ha presentat cap incidència alhora de configurar la consulta i ha permès supervisar la participació satisfactòriament, permetent el seguiment de LOPD i mantenint la interoperabilitat amb els sistemes TIC de l’Ajuntament en tot moment.

Més de 1300 vots s’han emès de forma remota, via mòbil, tauleta o ordinador, mentre que la votació presencial a l’urna digital ha rondat els 500 vots.