• Imprimeix

El Govern dóna llum verd a la creació de la nova seu electrònica de l'Agència Tributària de Catalunya

Oferirà la informació tributària i permetrà als contribuents realitzar els tràmits telemàtics relacionats amb els impostos que gestiona l'Agència

22/02/2017 11:02
Oficina Agència Tributària
El Govern ha aprovat la creació de la nova seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC). Es tracta d’un portal interactiu que donarà informació tributària alhora que permetrà als contribuents realitzar els tràmits telemàtics relacionats amb els tributs que l’Agència gestiona. En aquests moments, la informació sobre els tributs està ubicada al web de l’ATC i les gestions en línia s’han de fer a través de l’Oficina Virtual. La unificació dels dos serveis en un sol portal facilitarà la realització dels tràmits telemàtics per part dels contribuents.
 
Això s’emmarca en la voluntat del Govern de donar resposta a la progressiva evolució de la realitat digital de la nostra societat i de millorar l’oferta de serveis telemàtics de la Generalitat de Catalunya, dins l’estratègia de desplegament d’un model català d’administració avançada. La nova seu estarà operativa el proper mes de març.
 
Des d’aquesta nova seu es podran realitzar tràmits i consultes que actualment es poden fer a través de l’Oficina Virtual, per exemple: el pagament i la presentació d’autoliquidacions; el pagament de liquidacions i deutes; la petició i consulta de certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, o l’ús de simuladors que permeten obtenir el valor que cal declarar en la transmissió de vehicles o de béns immobles de naturalesa urbana.
 
Amb la nova seu electrònica de l’ATC s’anirà implementant i ampliant progressivament l’oferta de serveis i la disponibilitat de realitzar en línia altres tràmits i funcionalitats, com pot ser la petició d’ajornaments i fraccionaments o la presentació de recursos. A més, des d’aquest mateix entorn es podrà consultar informació sobre:
 
·         Els tributs propis i cedits.
·         Els tràmits i gestions que es poden realitzar, així com recursos de suport disponibles.
·         Informació de caire corporatiu.
·         Accés a la normativa tributària i criteris de l’Administració.
·         Els sistemes d’identificació digital.

Informació relacionada