• Imprimeix

El futur del ‘retail’ passa per igualar les botigues físiques i virtuals

L’experiència del consumidor, la diversificació de possibilitats de recollida dels productes i una estratègia omnicanal seran elements clau per poder tenir èxit.

04/12/2017 10:12
retail

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, i el director general d’EsadeCreapolis, Oriol Alcoba, van obrir la presentació de l’Observatori de Tendències en Retail, que vol identificar i analitzar els reptes que creen les noves tecnologies en aquest sector.

La jornada també va servir per fer un acurat anàlisi de l’estat actual del sector i la seva evolució en el futur proper. En aquest sentit, els experts van coincidir a destacar la importància de compatibilitzar les botigues físiques amb les que estan en línia i facilitar al màxim la transició entre les dues dels compradors.

El professor del departament d’Operacions, Innovació i Data Science d’Esade, Jaume Hugas, va assenyalar que els actors digitals cada vegada obren més botigues físiques, fet que els permet guanyar part del pastís del sector. Per Hugas, “és imprescindible establir aliances entre el comerç tradicional i el digital”.

Per la seva banda, el project manager de l’EsadeCreapolis Retail Forum, Marc Soldevila, va subratllar la importància de “l’experiència que s’ofereix als consumidors” i la necessitat de crear estratègies omnicanal que permetin als venedors arribar al màxim de potencials compradors possibles. Soldevila va explicar que “el mòbil ja és el principal element que permet la relació de marques i consumidors” i això fa que els programes de fidelització puguin ser el factor més important a l’hora de decidir comprar en un lloc o en un altre.

A més, els mòbils permeten als venedors tenir molta més informació dels seus clients per, en paraules del CEO de Beabloo, Jaume Portell, “entendre què passa al món offline”. Aquesta informació “és molt valuosa” i saber-la entendre pot ser el principal element de l’èxit empresarial.

 

L’Observatori de Tendències en Retail vol identificar i analitzar els reptes que creen les noves tecnologies en aquest sector.