• Imprimeix

Què és einesTIC?

L’EinesTIC és una acció que s’emmarca dins el pla SmartCatalonia de la Generalitat de Catalunya i té com a objectiu oferir un conjunt d’eines informàtiques que donin resposta a les necessitats informàtiques bàsiques dels treballadors autònoms i les petites empreses. D'aquesta manera, es vol facilitar la introducció de les tecnologies de la informació i les comunicacions (les TIC) en la gestió d’aquests negocis.

El Tauler de control de l'EinesTIC integra aquest conjunt d’aplicacions i facilita l'accés a les seves funcions.

Les aplicacions incloses a l'EinesTIC són les següents:

  • Una versió modificada d'Abanq, d'InfoSial, SL, que permet, entre d'altres funcionalitats, la gestió de clients, proveïdors i agents comercials; la gestió de magatzems i productes; l'elaboració de pressupostos, comandes, albarans, factures i productes. A partir d'aquesta eina, també és possible la impressió d'ofertes, comandes, albarans i factures amb les plantilles seleccionades en l'EinesTIC.
  • Una versió modificada de l'aplicació de Terminal de punt de venda (TPV) OpenbravoPOS, d'Openbravo, SL. L'adaptació inclosa permet la integració amb l'aplicació de gestió per a la sincronització de productes definits des del tauler de control i la sincronització de les factures generades des del TPV.
  • El Tauler de control incorpora mòduls propis que permeten l'elaboració de les declaracions trimestrals d'Hisenda amb els models més habituals (IRPF i IVA) i els esborranys de les declaracions informatives anuals.
  • El producte OpenOffice.org, per a totes les funcionalitats d'ofimàtica (edició de textos,elaboració de presentacions, cartes, faxos...).
  • Thunderbird com a gestor de correu electrònic
  • Firefox com a navegador web
  • Gimp com a programa de retoc fotogràfic
  • A Microsoft Windows, l'EinesTIC inclou l'aplicació PDFCreator per a la creació de PDF. Aquesta eina permet crear fitxers PDF des de qualsevol aplicació que pugui imprimir.

 

L’EinesTIC s'ha construït a partir de programari lliure i es distribueix com a programari lliure per això la llicència d’utilització de l’aplicació no té cost i se’n poden fer i repartir tantes còpies com es desitgi.
Algunes empreses d’informàtica ofereixen ordinadors amb l’EinesTIC instal·lat i també poden ajudar a instal·lar i adaptar aquesta aplicació al vostre negoci. Lògicament, aquestes empreses cobren per aquests serveis. Si esteu interessats en la xarxa de proveïdors de l'EinesTIC, en podeu trobar més informació a l'apartat "Col·laboradors”.

L'EinesTIC es pot descarregar des de l'àrea de descàrregues del web.
A banda, també és possible que podeu aconseguir una còpia de l'EinesTIC a través de les empreses que trobareu a “Empreses col·laboradores”.

Quines operacions puc fer amb l'einesTIC?

L'EinesTIC està pensat per facilitar la gestió del negoci d'un treballador autònom o d'una petita empresa. Entre d'altres funcions, l'EinesTIC permet:

  • Mantenir una gestió de contactes (clients, proveïdors i agents comercials).
  • Realitzar vendes per TPV (Terminal Punt de Venda).
  • Elaborar ofertes, comandes, albarans i factures.
  • Portar una gestió de les despeses.
  • Fer una gestió dels magatzems i dels estocs de productes.
  • Generar diversos formularis d'Hisenda.
  • Enviar i consultar el correus electrònic.
  • Elaborar faxos, cartes, informes o qualsevol altre tipus de document.
  • Navegar per Internet.
  • Fer còpies de seguretat de les dades del negoci.
  • Retocar imatges i fotografies.
  • Generar fitxers de tipus PDF.

El gruix d'aquestes funcions són accessibles amb un clic des del Tauler de control de l'EinesTIC.

 

En quins sistemes puc instal·lar einesTIC?

L'EinesTIC es pot instal·lar en sistemes amb:

  • Windows (XP, Vista i 7)
  • MacOS X
  • Ubuntu 9.04 i Linkat 4